Blogger Widgets

October 03, 2014

Ya atau Tidak


Bismillah :)

  Assalamualaikum semua .. lama dan sangat sangat lama.. diri ini tak coret kisah hidup remaja .. kisah kalah dengan perasaan dan hati .. kisah yang tak berapa nak dijadikan kisah tapi nak coret jugak tuu .. maaf semua menganggu .. maaf pada yang membenci .. busy nak spm .. busy nak kejar cita cita .. busy nak banggakan ayah ibu.. busy cari kehidupan dan jiwa seorang remaja :) 

Dengan lafaz Bismillah. harap henjoy muaa nyaaaaaaa !!!

hari ini- aku langkah kaki sendiri
langkah yang tiada kata berhenti -- langkah yang tidak pernah berpenghujung.

hari nii-- jiwa nii kacau lagy 
-perasaan nii kalah lagy.
-kesakitan yang sama berulang kembali -- tak apa

sabar--
setiap sabar diri- diambil kira dalam setiap perkara
--aku mahukan kebahagiaan
-jiwa aku memberontak 

tapy......
aku LUPA
--aku perlu berhadapan dengan yang sakit
--sakit yang beri kebahagiaan
sakit yang berikan senyuman :)

JATUH! 
jatuh menyembah bumi--aku akur
-ini ketentuan-- aku redha
jalan cerita nya begini
--aku pasrah mengejar hati 

hati yang berkata kata sendiri
hati yang sakit sekali lagi-- haty yang tidak ada ruang kembali.

jatuh hari nii
--bangun esok hari
jatuh semalam
--bangun pada hari ini

esok,
belum tentu ada kata kekuatan lagi

Maaf,
aku tak sempurna--
aku cuba yang termampu-- 

jawapan nya ada pada diri sendiri
ya atau tidak.

jawapan yang menjawab setiap persoalan soal haty dan perasaan --
haty nii sakit,
--aku pendam
suatu hari nanty kau akan faham :)

--senyuman yang lahir bukan senyuman yang tidak punya apa apa masalah menyentak jiwa yakni senyuman yang lahir dari haty untuk santapan umum
malah-- senyuman yang dihadiakan itu adalah senyuman yang menyembunyikan perasaan--
duka-kecewa-sakit juga bahagia! 
Chxx :)

No comments:

Post a Comment