Blogger Widgets

November 28, 2014

Diri--


Assalamualaikum :)

--Nothing to say. just to say i'm freedomm! no more school .. no more SPM .. but i will miss my school memories .. my teacher .. my bestfriends .. my fav food at canteen nyum nyum .. Hihi .. lama kan sado nii tak updte ? memang busy .. sorry laa ye dop .. okay fr the frst i dah tak tahu apa yang i rasa dalam diri i sekarang nii you you semua .. i dah rasa nothing .. hati dah kebal mungkin .. em kadang rindu .. tiap hari rindu .. mimpi dia dia dia :') .. kena kuat la kan .. everythngs will back to normal .. itu jaa .. hari nii bukan hari kebahagiaan kita .. kan ? nanti ada ada laa tu .. hehe .. miss you sayang .. really miss youu .. lagi kecewa bila awak benci saya .. awak dah ada org lain .. mcm tu ja awak pergi dalam hidup saya .. hahahahahaha. kay watlek .. 

     Hidup nii kadang kala kita lupa--
ada yang sakit ada yang perit ada juga yang bahagia tak terkata.
      Hidup nii kadang ada manis nyaa--
ada pahit nya ada masam nya ada tawar nya.
     Hidup nii juga kalau dilalui dengan erti kesabaran kita dapat kemanisan yang lebih dari kesabaran yang kita hadapi!

Kadang kita lupa --
jatuh bangun kita sebab manusia--
kita juga selalu lupa --
sebenarnyaa --
jatuh bangun kita kerana DIA.

DIA beri kita ujian hari ini--
untuk melihat esok hari kita bangun dengan langkah sendiri.
DIA beri kita ujian pada esok hari--
kerana dia ingin melihat kita tabah lalui setiap getir nyaa.

aku lemah--
kadang jatuh kadang bangun.

tapi ....

aku percaya--
jatuh bangun aku hari ini akan dihadiahkan dengan pelangi yang mewarnai hidup ku setiap hari nanti--
aku rindu--
rindu yang sering diluah dengan DOA--
rindu yang tak ada siapa faham dan mengerti--
rindu yang aku simpan dalam hati--
rindu yang antara aku dan DIA maha mengetahui.

bila aku jatuh--
aku sedar.

bila aku bahagia--
aku lupa.

aku diberi ujian dengan pelbagai manusia--
yang want to stay then stay--
yang want to go okay then you go.

satu hari bila aku dah penat mungkin aku dah tak kisah--
siapa kau, siapa diri kau, siapa nama kau.

tapii--

selagi aku masih kisah--
tolong kembali.

aku rindu--
rindu saat kita dedulu
rindu saat kau dan aku
rindu saat senyum bersama--

sabar duhai hati--
benda ni tak lama.

esok mungkin ada--
cuma kita tak tahu.

kan ?

so belajar kuatkan diri dan semangat yang tinggi untuk tabah hadapi hari hari yang mengdatang.
suatu hari dia pasti kembali--aku tunggu 
tunggu dengan niat yang masih dihati--
tunggu sebab sayang yang berbaki--
tunggu kerana kau tak ada siapa boleh ganti.

em.

bila dah besar .. dah habis sekolah .. aku makin hari makin faham .. setiap yang pergi dengan beribu alasan itu akan datang dengan berjuta alasan .. aku harap hati ni tak berubah tunggu dia .. dia yang aku sayang sejak dulu .. Ya Allah, aku serahkan segala kepada-Mu .. setiap kesakitan nya kesakitan ku .. setiap kebahagiaan nya mungkin penderitaan bagi ku .. aku percaya .. suatu hari nanti kau kembali .. aku sentiasa doakan .. jaga diri sayang .. bagi berjaya tinggi tinggi .. Allah dah letak jalan cerita kita tantik tantik nanti .. ada sebab Allah letak aku kat sini .. ujian yang DIA bagi hari ini untuk aku terus tak pernah gve up .. gve up sayangkan awak .. cintakan awak dengan niat yang sebetulnya .. Ya Allah, jagai dia .. kekasih hati ku .. khabar pada dia .. aku selalu tunggu :)

Love of Laugh ;
Chxx ;)

No comments:

Post a Comment