Blogger Widgets

July 28, 2014

ABAH?


Assalamualaikum :)

Hai semua.. dengan masa yang ada mengambil kesempatan memohon maaf dan keampunan terhadap sesiapa yang aku pernah terkasar bahasa. termarah dan segala ter yang saja saja atau tak tersengaja.. khilaf diri ini.. ego sendiri.. ampun yaa semua.. salam Aidilfitri kosong kosong semua nya. menyusun sepuluh jari memohon kemaafan .. aku punya salah dan silap yang sering kali aku lupa alpa lalai dan leka.. salah dan silap yang aku sendiri tak nampak tapy org yang nampak walau ia sekecik zarah :) Kosong kosong yaa kita semua :')

niat hati tulus ikhlas sedalam lautan hindi nii. hati nii dengan kesayuan takbir raya :') mencoret kisah pahit manis untuk sekian kali.. nii semua kenangan .. kenangan dengan orang orang yang pergi tinggalkan aku dahulu :') aku ambik kesempatan luah dekat sini.. kongsi dengan korang semua. air mata yang mengalir dah takleh tahan.. sebak sayu semua dalam satu perasaan :') Ya Allah Ya Rahman Ya Rahiim tabahkan hatii ini .. kuatkan semangat nii .. pagi nii nak tabah nak senyum :') ths year sunyii sangad :') Allah.

     Abah ? Arwah abah --
tiap kali dalam setiap doa-- aku utuskan kerinduan buad dirimu --
aku sampai salam sayang yang tak terluah untuk dikau
--abah? saat aku tak kenal dunia
aku tak kenal pahit kehidupan
--aku tak tahu apa itu cinta & sayang
aku tak mengerti maksud pengorbanan hati & perasaan

saat itu aku diuji oleh-Nya
--bukan aku -- MALAH semua yang menyayangi dirimu
Abah? saat diri ini mahu kan kekuatan dan belaian manja dirimu
saat ituu tidak berkesempatan -- saat itu juga Allah lebih menyayangi dirimu :')
--saat aku jatuh --saat aku sunyi -- saat aku diam
hati nii kosong -- hati nii teringatkan dikau

Abah?
--hari nii hari raya -- raya yang ke 12 tahun tanpa abah :')
--raya yang tiada penyeri dalam diri aku
tiada semangat dan senyuman yang dihadiahkan oleh dirimu
--hari nii aku dah besar abah -- dah 17 tahun- dan tahu selok belok kehidupan
aku faham pengorbanan itu sepertimana 

--saat nii takbir kedengaran-- hati sayu
saat nii air mata berlinangan--
tak mampu tahan sebak dan sayu
-saat nii aku merindui dirimu 
--abah dah jauh dimata -- abah tetap dekat dihati
dalam sebuah doa - dalam sebuah kerinduan dan linangan air mata :')

Abah? 
--harap abah tunggu aku dekat sana
doakan kejayaan anakmu ini
--pengorbanan kau dibalas di Syurga-Nya
memohon maaf dan ampun atas salah silap abah--
hati nii terlampau rindukan dirimu
--hati nii lemah lagi bila ditindas
pinjamkan aku semangat mu abah -- semangat mu yang menjaga aku :')

luahan dari hati nii sungguh sungguh memberi impak yang besar dalam diri--
mencari kelemahan diri aku--
mencari kekuatan dengan air mata 
abah tunggu aku ya?
--rezeki tahun nii InShaaAllah 
masih ada peluang nak menziarahi mu

CUMA!
aku takut abah
--saat aku menziarahi mu
saat aku menatap pusara mu
-aku lemah -- air mata menjawab semua persoalan yang bermain dihati dan minda
saat itu aku tak mampu tegak kan kaki untuk meninggalkan mu 
--aku mohon maaf abah
salah silap yang dibuad 12 tahun lepas-

abah aku kenang sepanjang hayat
--dihati
-dalam secebis doa
dekat dengan diri
--moga kau terima setiap kerinduan ku abah 

Selamat Hari Raya Aidilfitri Maaf Zahir & Batin
aku punya salah -- punya dosa -- punya khilaf yang aku tak tahu nak kata 
--setiap satu khilaf itu diambil kira
maafkan aku atas semua nya-- kita kosong kosong ya semua? :') 

Salam AidilFitri kosong kosong ❤

Chxx,

No comments:

Post a Comment