Blogger Widgets

July 26, 2014

Kenapa?

Assalamualaikum :)




Hai penjiwa blogger semua. lama nya tinggai blog kan? tak tahu nak update apa .. haty nii macam biasa .. pikir masalah yang tak pernah sudah sudah .. pikir tentang orang yang sikit tak nampak kehadiran kita .. buad apa? apa yang kita dapat? kebahagiaan? belum tentu .. itu semua menyakitkan diri sendiri .. harii nii nak update pasal apa eh? RAYA? hahaha. tungg siapa yang ada kesayangan yang boleh sedondon ths Aidilfitri .. moga bahagia itu berterusan ya? aye nii bunyii cengkerik je raya nii. tadak nak selpie send gambaq kat kesayangan bagai .. nak text pepanjang bagai mintak maaf .. sweet sweet semua. tadak nyaa. kosong kosong yee semua . sayu juga kekadang .. sedih pun ada .. sunyii je ths raya .. terima hakikat la kan .. tiap kali raya dengan kesayangan .. ths year kena biasakan jugak! chaiyokkk haty chaiyok! okay :) mulakan penulisan dari jiwa seorang yang tak berjiwa ini :)

--kadang aku pikir
kenapa aku?

KENAPA?

--aku juga nak bahagia sepertimana sahabat sahabat aku bahagia 
--aku juga ingin merasai disayangi sepertimana sahabat sahabat aku disayangi 
--aku juga mahu dihargai sepertimana aku menghargai seseorang dalam diri aku

KENAPA?

kenapa aku dekat sini kena sado kan hatii yang tak pernah sado?
kenapa aku yang diuji saat orang lain bahagia ?
kenapa aku yang tak henti henti dipermainkan perasaan nya?

--hatii yang bertanya dalam diri -- aku jawab sendiri --
ini semua kerana untuk kekuatan HATI aku--
--semua terjadi untuk dewasakan aku

faham la aku kini
--tak semua cinta itu bahagia
tak semua sayang itu gembira
--tak semua kasih itu berduka.

--aku harap -- hatii aku -- tabah & sabar -- hadapi semua nii
cukup segala nya.

--jalan cerita hidup aku dah tersusun cantik oleh perancangan-Nya
aku tak perlu takut -- sebab nya aku percaya--

percaya pada TAKDIR
--percaya yang aku akan bahagia bila bila masa.

aku juga percaya dengan apa itu KIFARAH--
aku maafkan semua nya.


Kita kosong kosong ye semua.. Maaf andai setiap yang diperkatakan semua nya menguris haty awak semua.. saya bukan sesiapa yang tak lari dari salah silap .. aku punya khilaf jugak tak boleh diluah dengan berkata kata.. MAAF-- aku bukan orang yang sempurna yang awak semua cari . Maaf :) 
Salam Aidilfitri Maaf Zahir dan Batin ❤


No comments:

Post a Comment