Blogger Widgets

June 05, 2014

((aku))


Assalamualikum :)

-- hari nii entah kenapa .. nak juga update .. nak cerita apa tak tahu laa .. apa yang difikirkan .. diluahkan dengan cara lisan .. harap tak ada siapa yang mempertikaikan .. maaf .. aku manusia yang tak pernah sempurna .. tak lari dari sifat salah .. dan semua sikap .. maaf andai semua yang perkatakan membuat org pandang aku sekecil kecil nya .. aku harap semua enjoy .. bahagia dengan hidup masing masing :)

    tiap hari kekadang pause kan diri aku dan pikir sejenak .. kenapa aku begini sekarang ? apa yang terjadi dekat aku ? kenapa aku yang susah nya nak move on .. even move on tuu memang dah .. cuma tak sepenuh nya .. hati selalu kata sado .. mana sado nya ? mana sado haty yang selalu dikatakan ? tak tahu nak luah macam mana perasaan nii .. sedih tu memang la .. jealous tengok org mahupun kawan kawan bahagia .. aku macam ni .. tetap macam ni ..

setiap kali orang kata -- aku diam
setiap kali orang hina -- aku tetap diam

aku manusia biasa --
manusia yang tak pernah lari dari buat dosa --
aku sedar -- bukan senang 

bukan senang nak puas kan hati semua orang --
bukan senang nak buat orang bahagia dengan cara kita .

tapi -- setiap orang lain cara 
setiap orang ada cara tersendiri .

cara itu yang mendewasakan kita sometimes --
aku tahu -- coretan aku ini hanya apa yang ada dikepala aku luah melalui lisan --
tak pernah pikir -- tak pernah tafsir apa yang aku create .

MAAF .
-- aku hanya remaja -- remaja perempuan yang sering dengan air mata 
seorang remaja yang tak lari dari mencari cinta sejati -- remaja yang selalu inginkan kebaikan tanpa usaha 
--aku punya khilaf tak terkata -- 

setiap apa yang aku buat kan -- aku lupa apa yang aku buat 
ada yang tak SUKA 
-- tak kena CARA 

malah .

aku tetap teruskan -- tanpa memikir hati sekeliling 
-- aku faham kini -- semua yang aku pernah lakukan itu -- balik kepada aku .

mengajar aku untuk lebih berhati hati bila memilih HATI 
-- pengalaman mendewasakan aku -- pengalaman mematangkan cara fikiran aku 
aku harap dugaan tak henti datang -- bukan apa

CUMA!
aku nak kan kekuatan -- lebih kesabaran dan ketabahan dalam diri 
--aku mahukan kesedihan sebelum kebahagiaan
aku tak minta kebahagiaan sebelum kesedihan 

jalan TAKDIR aku begini 
--aku REDHA
aku bukan siapa siapa -- nak mengeluh -- nak pertikaikan semua nya .

MAAF 
kata kata aku datang dari dalam diri
--maaf 


--apa yang aku katakan semua tentang diri aku . aku punya khilaf .. khilaf yang tak terkata dek bahasa .. aku punya dosa .. dosa yang sering kali aku lupa .. maaf atas segala gala nya wahai haters mahupun sahabat yang merasai aku hanya merimaskan awak awak semua :) 

Love ,
Chxx❤

No comments:

Post a Comment