Blogger Widgets

May 28, 2014

--puisisingkat-- ((kawan))


Assalamualaikum :)

hari ney nak coret tentang kawan .. create pasal kawan .. tulis pasal kawan .. semua kawan kawan kawan .. setiap org mesti ada kawan kan .. kalau tadak kawan tak lengkap laa selpiee korang kan kan ? Hehehe .. okayy .. we start okay :)

Kawan ?
     dulu kita selalu sesama .. pegi mana semua sesama .. nak makan pun kadang kadang sesama ..

Kawan ?
     kita selalu share problem sesama .. gelak sesama .. cerita macam macam semua sesama .. selalu sangat luang masa sesama .. keluar mana pun semua sesama ..

Kawan ?
     selfiee kita selalu sesama .. nampak korang mesti senyum .. hati mesti sado .. aku suka .. aku bahagia .. korang macam camera bagi aku .. tengok korang aku tersenyum bahagia ..

Kawan ?
     sekaranggg .. hmm , kita dah lain .. semua berubah .. dah tak sependapat .. selalu terasa sana sini .. selalu sangat marah dengan benda yang tak semena .. aku faham .. hati kawan kawan kena jaga ..

Kawan ?
     kita dah jarang selfiee sesama .. dah tak selalu spent time sesama .. kita dah jauh .. dah bawak haluan memasing .. sedih aku kawan .. aku senyum .. aku tanak tunjuk .. aku tahu .. kita dah besar .. dah remaja 

Kawan ?
     aku harap .. suatu hari nanti kau tak pernah lupa persahabatn kita ni .. aku harap kau akan sentiasa ada untuk aku nanti .. aku harap kau tak berubah .. aku harap hati kau tetap macam dulu .. walau diri kau bukan yang dulu lagi ..

Kawan ?
     moga persahabatan kita panjang .. aku boleh tengok kau kahwin .. dapat anak yang aku anggap anak kau tu anak buah aku .. aku harap kau tak lupakan aku .. bila kau dah jauh .. kau dah jumpa kawan baru .. kau dah tak maca selalu ..

Kawan ?
     nanti .. kau dah besar panjang .. kau dah boleh pikir .. kau dah boleh bawa haluan sendiri .. dah jumpa kawan baru .. aku terasa .. terasa tak diperlukan .. terasa diabaikan .. aku diamkan .. aku senyum tanda aku faham .. sakit aku kau dah tak kesah .. aku harap kau akan faham nanti .

Kawan ?
     bawa haluan sendiri baik baik .. semua dah pergi jauh .. terbang jauh .. berjauhan antara satu sama lain .. aku faham .. semua nak mengejar cita cita .. dapat kawan baru .. kau jangan lupa aku .. aku sentiasa ada tetap macam dulu ..

Kawan ?
     walaupun kita dah tak sehaluan .. tak sefahaman .. dah berjauhan .. sering diabaikan .. aku nak kau tahu persahabatan kita macam dulu .. kau dah menggembara jauh .. aku kat sini tunggu .. kau dapat kawan baru .. aku kat sini senyum selalu .. bahagia kau aku bahagia 

Kawan ?
     aku nak kau tahu kawan .. aku macam dulu .. aku tak pernah lupakan semua tentang persahabatan kita .. sentiasa ada untuk jadi camera untuk buat kau senyum bahagia .. kawan .. ingat nanti bila aku dah tak ada .. aku tetap letak kau yang paling tinggi .. datang sepuluh mahupun sejuta kawan .. aku tetap nak persahabtan kita yang dulu .. 

Kawan ?
     aku harap .. kau tak lupa .. semua kata kata aku .. kata kata semangat aku .. janji janji kita .. janji persahabatan kita .. aku sayang kau .. sayang macam aku sayang keluarga aku .. maaf kawan .. jika suatu hari nanti .. kau datang nak jumpa aku .. aku dah tak ada .. dah lain .. dah berubah .. harap kau maafkan dan kau faham .. 

Kawan ?
    apa apa pun yang terjadi kita tetap sama .. tak ubah .. tanak berubah .. biar perangai kita semua berubah .. jangan hati kita berubah .. sampai kau tak kenal siapa aku .. kawan kau yang kau sayang dulu ..

 -- setiap manusia .. setiap orang .. ada kawan .. kawan yang bermacam macam jenis .. kawan rapat .. kawan baik .. kawan biasa biasa .. kawan platonik malah kawan yang tak pernah ada nama 'kawan' dalam hidup dia .. aku manusia yang mempunyai khilaf yang tak terkata .. berkata kata atas apa yang aku alami .. atas apa yang aku sendiri pikirkan .. luah dengan kata kata .. bagi aku kawan bukan segala nya .. kawan datang selepas keluarga .. kawan banyak ragam .. banyak gaya .. yang kaya yang miskin .. semua ada .. yang dengki yang tikam belakang .. ada selalu .. aku risau .. risau kawan aku macam tu .. moga persahabatan kita tak pernah hilang .. tak pernah padam .. aku nak kau tahu yang persahabatan kita tak akan ada tarikh luput untuk tamat kan riwayat persahabatan yang dah terjalin dari dulu ❤

all of me LOVEs all of you :)
Love of Laugh :
Chxx.♡ 


No comments:

Post a Comment