Blogger Widgets

May 17, 2014

Move on -- Thank You ♡




Asslamualaikum semua :)

     Hai semua nyaa , hai setiap inci setiap saat setiap minit org yang stalk atau apa apa ja laa .. ada yang tertekan .. tak mintak dibaca .. cuma mintak jangan kacau bahagia aku sudah .. apa yang aku buad itu bahagia aku .. bahagia aku ... bahagia aku .. niat haty nak updte .. nak luah semua .. nak share story pe bagai .. lama nyaa tinggal blog .. sebulan lebih .. hidup single pun busy kan .. haha .. rendu semua .. rendu semua nyaa .. rendu setiap minggu nak updte macam deduluu .. tapy .. dah tak ada story nak create kan .. setiap kali create cerita tak bermanfaat .. takpa laa .. hidup aku .. jangan sibuk please please .. :) hary ney nak share story apa yaa ? mmmm .. story apa yg besh ? okay hidup lepas haty sado .. nak share sikid ney :)

     MOVE ON ? senang tak ? alaaaa .. move on jaa ..
wait wait .. pala bana kau move on senang .. aku nak move on sampai sekrang ekud kan diri hat dalam paling dalam ney tak boleh p lagy dgn move on .. move baru 80% tauuu .. lagy 20% tinggai sat .. ambik masa luu .. ambik masa yang sangad lama .. iyaaa .. org tak faham macam mana hakikat sakit nya nak move on .. org tak pernah rasa macam mana nak faham kan ? .. takpaa .. aku maafkan setiap kesalahan .. move on tu prkara yang paling susah .. paling aku tamau .. paling aku benci laa .. sakit sungguh sakit .. org yg kita sayang nak dilupakan .. siapa jaa yang tak meraung sedih .. tk rasa macam nak mati .. nak lari jauh dari semua ney .. macam mimpi dan semua nya .. hakikat semua ni dah jady .. dan memang terjady dalam diri .. aku akur .. takdir dan suratan ilahi tertulis macam ni .. di Luh Mahfuz dan dicoretkan cerita hidup aku sebegini .. takpa .. aku terima .. ada hikmah .. haty kena sado sentiasa .. okay hari ney nak terus cerita tanpa ada perenggan yang lain .. malas nak enter pe bagai dah aku pun .. mood nak cepad .. supaya blog tak sunyi .. tu jaa .. sekaranggg , aku move on .. sado sikid skid lama lama jady bukit .. memang susah .. hakikat sakit sangad sangad .. what goes around comes around .. engat yang tu jaa .. apa org buad kat kita , atau apa kita buad dekat org semua tu ada balasan .. cepad dan lambat .. itu jaa .. inspirasi fynn jamal aku bangkit .. banyak benda dari kak fynn yang kuat kan semangat aku .. ayat caption insta dea macam buad aku sedar dari sesuatu benda tuu .. kdang kadang aku pikir .. benar laa apa yang dikata semua nyaa .. benar .. cuma kita alpa .. lalai .. lupa .. manusia .. biasa .. aku sendiri tak faham .. aku cakap agama .. org kata aku belagak pandai agama .. tak juga .. aku bukan datang dari keluarga yang alim belaka .. banyak kurang nya aku berbanding dengan semua org .. aku tulis pasai haty perasaan cinta dan sebagai nya .. org kata aku jiwang , org kata aku doktor cinta .. siapa yang bagy gelaran tu semua ? manusia .. biasa laa .. apa yang aku luah dalam setiap apa yang aku pikir .. aku luah semua melalui kata kata yang memang aku sendiri rasa .. jiwa aku .. haty aku .. semua datang dari situu .. yang paling dalam terluka .. orang suruh cepad cepad lupa .. mana senang .. ambik masa yang lama .. entah .. gve up dengan semua .. sekarang .. bila dah sado .. move on .. dah okay sikid .. dah tk rasa sakit even kekadang .. engad jugak kenangan .. kenangan tu mana boleh lupakan ? biasa laa .. tapy seriously move on memang sakit .. aku mintak kekuatan .. tabahkan haty aku .. semua aku buad sbb keluarga dan kawan kawan .. tadak dypa .. mana aku nak bangun lepas dah dijatuh jatuhkan dah .. susah kan ? org selalu tgk aku happy .. senyum .. gelak ketawa setiap masa .. org salah nilai .. salah pandang .. tak kan nak tunjuk sedih ? mintak simpati ? mana adaa .. aku waras .. org kata aku ambik hak org .. tak pernh! .. org yg selalu ambik hak aku .. bahagia aku dan semua nyaa .. sedih ? mana tak sedih .. air mata sentiasa . PENAT ! faham kan macam mana ? hm :')

     Moga kau bahagia dengan apa yang kau pilih dan apa yang kau rasa itu kebahagiaan kau .. aku tak mampu nak buad apa apa .. melainkan .. sampaikan doa dari jauh untuk kau .. maaf andai selama ni .. aku sering menyakiti kau .. sakit kan kau .. aku manusia tak sempurna .. tak lari dari salah silap dunia .. aku juga lemah .. lemah dengan setiap yang diuji oleh-Nya .. maaf shafiq .. tasha seksa shafiq selama ni dengan air mata .. maaf sangad .. semoga awak berkekalan dengan dea sampai hujung nywa .. moga dea jodoh awak .. berikan awak kebahagiaan dunia akhirat .. berikan awak semangat yang tinggi .. dorong awak sentiasa .. ada dekat sisi awak sentiasa .. janji kita semua tulus dalam ingatan .. kenangan kita tetap dalam ingatan .. moga Allah permudahkan semua nya .. moga semua nya mengajar kita tentang salah silap yang lalu .. maaf awak .. haty dah sado .. jodoh jumpa abg sado .. kita mana tau .. haha .. terima kasih yaAllah kau tabahkan aku dengan semangat yang sangad tinggi .. kuatkan bahu aku untuk hadapi semua yang terjadi .. Alhamdulillah :)

LOVE is not just LOVE but , LOVE is FRIENDSHIP 




Love ,
Chxx.♡ 

No comments:

Post a Comment