Blogger Widgets

March 21, 2014

MenDOAkan mu ;')



Assalamualikum .


     Hai semua . Hai kesayangan . Hai haters . Hai semua nyaaa . Hai . Lama kita tak jumpa .. lama tak update kan kan ? lama nyaa tak share story .. lama nyaaaaaaa .. haih .. rendu pulak nak luah semua dalam blog macam dulu dulu .. sekarang dah busy .. sekarang dah susah laa nak coret semua dalam ney .. semangat macam hilang .. harapan macam dah tadak .. jiwa dah mati .. haty dah mati .. sebab apa ? Allahu .. biar laa semua nyaa kerana aturan Allah .. yang baik semua nya datang dari dea .. siapa aku nak lawan semua takdir yang telah tersurat ? semua yang terjady adalah suratan yang mencoretkan segala cerita hidup aku begini .. sedih .. mana tak sedih ? .. kecewa .. siapa jaa tak kecewa .. sakit .. memang sakit .. apakan daya ? aku kena lalui semua nyaa juga .. Allah ada .. ada sentiasa .. berkat doa moga pintu haty awak terbuka kesayangan .. mungkin seksa dan susah sangat nak mengaku yang diri ney dah kosong .. single .. Allah .. semua ney dugaan .. berat dan sangat berat .. sakit dan pedih sangat .. entah kenapa .. air mata tetap nak seksa shafiq .. mengalir dan terus mengalir .. em ..

     Haty .. sudah laa sayang .. cukup semua nyaa .. nak buad macam mana lagy ? .. kita tak dihargai .. pengorbanan kita orang abaikan .. orang tak pernah lihat .. orang tak pernah tahu .. haty .. sungguh aku sendiri faham .. berat sangad nak hadapi semua nyaa .. bahagia nya Shafiq sekarang sungguh tak dijangka .. hebat nyaa dea lupakan kitaa .. lupakan semua nyaa .. kenangan 2 tahun lebih .. kenangan yang memang tak akan dilupakan .. sedih .. sebak haty ney .. senang nyaa semua nyaa berlaku .. mana janjy awak ? yaaa! saya faham .. awak dah dewasa .. saya yang lupa .. mana sumpah setia awak ? yaaa! saya tahu .. semua nyaa hilang sekelip mata .. ya Allah .. kuat kan laa haty ney ya Allah .. kuat kerana doa dan kerana semangat duhai jiwa .. sungguh memang aku sendiri tak boleh terima .. haty siapa jaa yang mampu buta kan mata dengan semua ney ? biar kan semua nya berlalu pergi ? siapa sanggup ? Allahu .. sungguh! lemah wey lemah sangat sangat .. haty tetap berharap .. berharap pada yang tak sudi .. berharap pada yang tak nampak siapa diri ini .. Shafiq ? awak bahagia tanpa saya .. saya akur .. dah tertulis begini jalan cerita nyaa .. cuma , saya tak kuat nak terima .. tak hebat nak lalui semua nyaa .. haty awak dah berubah .. saya dah tak ada dalam haty awak .. akur .. sekejap kan semua nyaa berlalu ? saya tak salahkan awak .. saya tak pernah salahkan awak .. saya faham sayang .. awak nak bangga kan mama dan abah .. awak nak cari yang dapat restu mereka .. go on .. even saya tak sanggup! .. tak sanggup tgk awak bahagia dengan perempuan laen even masa tuu saya nak sangad tgk awak bahagia dan tersenyum tanpa saya :')

     Shafiq ? kemarin keputusan dah keluaq .. kemarin juga saya dapat tgk awak dari jauh .. awak tamau jumpa saya .. saya akur .. awak nak benci saya .. awak nak saya hilang dari hidup awak .. kun faya kun sayang .. inShaaAllah .. dengan izin Allah .. awak doa laa supaya ingatan saya yang direntap .. ingatan saya yang hilang .. saya redha .. saya percaya .. suatu masa dan suatu hary ingatan awak akan dipulihkan .. haty awak yang ada nya saya duluu akan dikembalikan .. yaa kan kan wak kan ? saya tunggu saat tuu .. tunggu saat awak ingat semua kenangan kita .. ingat semua cerita tentang kitaa .. haty tak boleh terima semua nyaa .. slow slow saya bawak diri .. pergi dengan sakit yang tetap terpahat .. Alhamdulillah , berkat usaha dan doa awak dan orang sekeliling awak memperolehi keputusan yang memuaskan .. keputusan yang buad awak dapat kejar cita cita awak .. bangga nya saya wak .. bangga tgk awak ambik keputusan dgn senyuman .. Allah .. Terima Kasih ya Allah .. even kemarin dari jauh saya tgk awak .. kita terpaut mata .. haty saya entah macam mana .. rendu nyaa dkat awak .. ya Rabbi .. apa lagy dugaan lepas ney ? Haha .. tabah duhai haty .. awak datang dengan kerisauan .. dan awak balik dengan 1001 senyuman .. happy saya wak .. mungkin ini salah satu hikmah selama 8 bulan awak accdnt .. kejap kan masa berlalu wak ? 4 bulan lagy genap laa setahun .. mungkin ingatan awak akan kembali bila bila masa .. mungkin 10 tahun lagy .. ingat duhai kesayangan haty .. jangan laa awak give up kerana semua nyaa .. kun faya kun :')

     Tasha sentiasa doa kan kebahagiaan shafiq even tasha dah shafiq benci .. tasha dah shafiq tak suka .. tasha yang menjadi perempuan pertama yang awak benci lepas awak sayang saya .. haha .. takpaaa .. saya siapa nak halang semua nyaa ? nak lawan takdir ? .. saya faham .. cuba faham even tak pernah faham .. haha .. awak block semua account yang saya ada .. semua nyaa .. kerana apa ? sebab nya awak nak lupakan saya .. nak membenci saya .. nak mencari pengganti yang lebih hebat dari saya .. awak ? ingat yaa sayang .. hargai setia yang datang tau ? saya tamau awak juga terjumpa apa itu kifarah .. what goes around comes around .. sakit wak .. sakit apa yang akan awak dapat .. saya memang tak boleh terima kalau awak jumpa pengganti saya .. sedih nyaa haty .. luruh jiwa .. mungkin saya kena belajar lebih banyak benda lepas ney .. buka mata pandang dunia chaa .. sampai bila nak lemah macam ney kan ? InShaaAllah .. saya rendu kan awak .. rendu dengan senyuman awak .. gelak tawa awak .. rendu nak manja dengan awak .. semua nya awak .. pergi mana saya ingat awak .. duduk saja saja awak yang saya pikirkan .. bayangan awak saja yang hadir .. kenapa haty ? haty jawab sendiri .. renduu yang tak tertanggung lagy .. rendu dan sayang yang masih ada dalam diri .. Allah .. lemah nyaa ya Allah .. lemah nak tabah hadapi semua nyaa . Hm .. moga awak bahagia kesayangan .. moga Allah permudahkan segala urusan awak lepas ney .. mengejar cita cita dan masa depan yang awak inginkan .. kalau Jodoh tak kemana kan sayang kan kan ? :') cha tetap tunggu capit .. tunggu dan terus tunggu ..

     Kesayangan! haty saya masih sayang kan awak .. saya susah nak lupakan awak .. sedih dan sakit nak lalui semua nyaa .. moga awak dapat doa rendu saya tiap masa .. Shafiq jaga haty diri dan iman yaa ? Allah ada perancangan nyaa .. mungkin sekarang bukan jodoh kita .. nanty mungkin jodoh kita berdua .. tasha mintak maaf andai sering menyakiti awak .. tak pandai jaga awak .. tak boleh buad awak happy macam semua perempuan buad awak happy .. saya akur .. awak pilih jalan ney bersebab .. mungkin sebab nak cari pengganti saya ;') Saya sayang awak , awak jangan marah .. saya suka awak .. awak sayang sayang saya .. sayang awak Mohd Shafiq Rizuwan .. selagy ingatan saya yang tak direntap .. selagy itu saya tetap tunggu awak .. selagi haty saya ada awak .. selagy itu nama awak dalam doa saya .. saya sayang awak .. sayang dalam doa .. saya rendu awak .. rendu dalam sujud saya .. Assalamualaikum :')

menjadi PERAMPAS tak akan BAHAGIA ,
    orang yang CURANG tak KEKAL LAMA :')

Love of Laugh :
NataShafiq

No comments:

Post a Comment